SPECJALNE WYCHOWANIE DLA DZIECI WYJĄTKOWYCH. Mamy tu na myśli nowe poczucie odpowiedzialności przejawiające się ostatnio w szkołach i społeczeństwie, które te szkoły utrzymuje, oparte na przekonaniu, że niektórych dzieci nie należy wyłączać z normalnej pracy wychowawczej szkoły jedynie, dlatego, że nie są w stanie uczyć się beż specjalnej pomocy. Zarówno pedagogowie, jak i laicy zaczynają twierdzić, że dzieci mają prawo do otrzymania wykształcenia, chociaż nauka przychodzi im wolniej lub z większą trudnością, chociaż takie specjalne kształcenie wymaga większej kadry nauczycielskiej i jest kosztowniejsze. Dzieci, wymagające takiej specjalistycznej pomocy, są dziećmi wyjątkowymi – młodzieżą wymagającą specjalnej troski, ponieważ są fizycznie lub psychicznie upośledzone, ociężałe umysłowo lub też wybitnie uzdolnione. Trudno jest ustalić liczbę tych wyjątkowych dzieci i nawet eksperci nie są zgodni, co do kryteriów określający ch, kto powinien mieć specjalną pomoc, a kto nadaje się do normalnych klas. Na przykład, niektóre szkoły mogą uważać, że są w stanie podjąć się opieki nad dzieckiem, które miewa sporadyczne ataki epilepsji – bez wprowadzenia zmian w normalnym toku zajęć w klasie, podczas gdy inne szkoły mogą twierdzić, że takie dziecko wymaga specjalnej kontroli, a nawet umieszczenia w specjalnej klasie. Ocena dokonana przez Elise Martens z Federalnego Urzędu Oświaty ustala procent dzieci wyjątkowych na 12,4% dzieci w wieku szkolnym, czyli w stosunku około 1 : 8. [przypisy: psychiatra poznań, zapalenie przyczepu ścięgna achillesa, rehabilitacja ogólnoustrojowa stacjonarna ]
Comments are closed.
Powiązane tematy z artykułem: immunodiagnostyka rehabilitacja ogólnoustrojowa stacjonarna zapalenie przyczepu ścięgna achillesa
Moja Mama miała tętniaka
Article marked with the noticed of: aloes[…]
Dwóch lekarzy mnie zbyło, wyraźnie nie chcieli tego kłopotu.
[..] Odniesienie w tekscie do fizjoterapia[…]
Wartościowy tekst, ale niepełny.
[..] Cytowany fragment: domy opieki[…]
Takie badanie od 10 lat robia